Κύριε, ει εν τω χρόνω τούτω αποκαθιστάνεις την βασιλείαν του Ισραηλ" Πράξεις α',6

 



Περίληψη ομιλίας
"Κύριε, ει εν τω χρόνω τούτω αποκαθιστάνεις την βασιλείαν του Ισραηλ" Πράξεις α',6
ερμηνεια της ερωτησης των μαθητων .
η ερωτηση αφορα τον πνευματικό Ισραηλ και οχι τον σαρκικό.
Ιστορικό πλαίσιο της ερώτησης:
Οι μαθητές, ως Ιουδαίοι, είχαν λαθεμενες σαρκικες προσδοκίες
Περίμεναν την εδώ και τώρα αποκατάσταση της βασιλείας του Χριστού εν τω Ισραήλ επί της γης αφου βλεπουν τον Κύριο τους αναστημένο εκ νεκρών και έτσι είναι απολυτως πεπεισμένοι οτι οντως ο Χριστός ειναι ο κεχρισμένος Μεσσίας o βασιλιας του Ισραηλ που εστειλε ο Θεός .
Η ερώτηση έγινε πριν την Πεντηκοστή.
και δεν είχαν ακόμη λάβει ακόμη το αγιο πνεύμα του Χριστού και γι'αυτό σκέφτονταν με εθνικούς/πολιτικούς όρους.δηλ περι έναρξης της επίγειας βασιλείας του Χριστου επί τον σαρκικό έθνος του Ισραήλ .
Προσδοκούσαν λοιπόν γήϊνη βασιλεία
Στοιχεία που το αποδεικνύουν:
Η χρήση του όρου "αποκαθιστάνεις"
Η αναφορά στο "βασιλείαν του Ισραήλ"
Η χρονική αναφορά "εν τω χρόνω τούτω":
Η ερώτηση αντανακλά την τότε κατανόηση των μαθητών για έναν εθνικό Ισραήλ, όχι για τον πνευματικό Ισραήλ που θα κατανοούσαν αργότερα μετά την Πεντηκοστή.
εδώ μπορούμε να πουμε οτι και οι εχοντες την χιλιαστική δοξασία σκεφτονται το ιδιο σαρκικά καθως ομιλουν για φανερή επίγεια βασιλεια του Χριστού με 144000 που αποτελουν την Εκκλησία και η οποια θα βασιλευσει επι της γης 1000 χρόνια και τοτε ολα τα ζωο αγρια και ημερα θα συγκατοικουν και μαλιστα δίνουν και ευκαιρία μετα θανατατιας μετανοιας σε καποιους που στον επιγειο βιο τους ησαν αδιαφοροι ή δεν ειχαν καταλαβει τι κανανε ....ομως αυτη η χιλιαστική δοξασία ειναι παρομοια με την εβραϊκη παραδαση περι χιλιων ευτυχισμενων ετων επίγειας βασιλειας του κρατους των Εβραιων .επ αυτού όπως αναφερει ο Νευτων στα χειρόγραφα του λέγει οτι ο Παπίας , έγραψε περί ενός δόγματος χιλίων ετών το οποίο ήταν εβραϊκή παραδοση...,το οποίο ακολούθησαν ο Ειρηναίος και ο Απολιναριος και άλλοι, οι οποίοι στην ουσία αναπαράγουν παραδόσεις των Εβραίων,που ομιλούν ότι οι Εβραίοι θα ζήσουν ευτυχισμενοι χίλια χρόνια ..που μιλούν για δυο ανάστασεις και περί χιλίων ευτυχισμένων χρόνων μεταξύ των δύο αυτών αναστάσεως,για τον πόλεμο του Γωγ και Μαγωγ...κλπ και οτι αυτά αναφέρονται σε παλαιά γραπτά εβραϊκά κείμενα που τα κατονομαζει ο Νεύτων και είναι τα εξής: Targum Megilla 2.12,Abenasra and Saadia to Daniel , Vajicra Rabba c.28.
Αυτά τα εβραϊκά κείμενα ομιλούν περί χιλίων ευτυχισμένων ετών των Εβραίων ήτοι του κατά σάρκα Ισραήλ...και όχι του κατά πνεύμα Ισραήλ .
Αυτό είναι στην ουσία αλλοίωση της πνευματικότητας του έργου του Απ.Ιωαννου με σαρκικές εβραϊκές παραδόσεις, οι οποίες ερμηνεύουν κατά γράμμα το κεφ. Κ/20ο της Αποκαλύψεως.
ΕΒΡΑΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΓΕΙΑ ΧΙΛΙΕΤΗ ΕΒΡΑΙΚΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
Η χιλιαστική δοξασία κυρίως "εστηρίζετο επί του 20ου κεφαλαίου της Αποκαλύψεως" και αναπτύχθηκε με εμφανείς τις "επιδράσεις της αποκαλυπτικής γραμματείας του Ιουδαϊσμού"(ΥΠΟΣΗΜ 1). Τέτοια έργα ήταν τα "Δ' Έσδρα (κεφ. 5,7,10,12), Ενώχ (45,50, 51,61), Βαρούχ[12] (29,40,53,72), Ιωβηλαίων (1,13, 20,23), Ψαλμ. Σολομώντος (17), Αποκ. Πέτρου κ.ά.." που "συνεδέοντο δε και με την έξαρση του μεταγενέστερου Ιουδαϊκού μεσσιανισμού, ήτοι με την έντονη Ιουδαϊκή προσδοκία της ελεύσεως του Μεσσία για την εγκαθίδρυση στη γη χιλιετούς Ιουδαϊκής βασιλείας με κέντρο την Ιερουσαλήμ, στην οποία θα υποτάσσοντο όλοι οι λαοί της γης."[13]. Η ιδέα αυτή που "συνεδέετο προς φαινόμενα ενθουσιαστικά και προφητικά, εκαλλιεργήθη δε κυρίως υπό του Μοντανισμού"[14]. ΑΠΟ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΣΗΜ 1 Θεοδώρου Ανδρέας, Ιστορία των Δογμάτων (τόμ. 1ος, μέρος 2ον - Η ιστορία του δόγματος από της εποχής των Απολογητών μέχρι του 318 μ.Χ.), Γρηγόρης, Αθήνα, 1978, σελ. 518.
Επειδή ακριβως υπάρχει η εβραϊκή παραδωση περι χιλιετους Ιουδαϊκης βασιλειας οπως ειπαμε παραπάνω ....οι εβραίοι πλούσιοι αγοράζουν ταφους απεναντι απο την Πύλη της Ιερουσαλήμ για να είναι οι πρώτοι που θα αναστηθούν οταν έλθει ο Μεσσίας που εχουν ως παραδοση στο μυαλό τους.
ετσι λενε και πιστευουν χρησιμοποιωντας το ρ. "θα αναστηθούν " παραπεμπει στην εβραϊκή παράδοσιακή γραμματεια που λέγει οτι θα υπάρχει μια χιλιοχρονη βασιλεια του Μεσσία μαζί με τους δικαιους Εβραιους επι της γης του Ισραηλ....
Βλέπουμε λοιπον οτι οι Εβραιοι που δεν δεχονται τον Χριστό ως Μεσσσία αλλά περιμενουν τον δικο τους μεσσία να ελθει να βασιλευσει επι της γης Ισραηλ ....εχουν παρει κατα γραμμα το κ κεφ της Αποκάλυψης ...το ιδιο δηλ. εχουν κανει κατ αναλογία οι εχοντες την χιλιαστική δοξασία οτι η βασιλεια του Χριστού επι της γης θα συμβει οταν γινει η ανασταση των δικαιων ....
Λένε οι πολλοι οτι ο σαρκικός Ισραηλ θα μετανοήσει την εσχατη ωρα...αυτό ομως δεν ευσταθει καθως οι απειθεις Ισραηλίτες δεν αναγνωριζονται ως λαός του Θεού ...μονο οι ευπειθεις υπακούοντας στο πνεύμα και όχι στο γράμμα του νόμου πίστεως και βεβαια και το μικρό υπολοιπο εξ εθνων που Σημερα πιστευει στον Θεό του Ισραηλ και αποτελεί το συμπλήρωμα των μ Χ πιστων που έρχεται και παίρνει την θέση των απειθουντων σαρκικών Ισραηλιτών . Έτσι θα συμβει το πας Ισραηλ σωθησεται που λέγει ο απ Παυλος. πας Ισραηλ εννοει φυσικά τον εν πνευματι Ισραηλ και οχι τον σαρκικό. Γιατι αν παιρναμε κατα γραμμα το πας ισραηλ σωθησεται αρα με αυτη την εννοια σωζονται ολοι οι ασεβεις και ειδωλολατρες εκ καταγωγης Ισραηλίτες κια ο Ιουδας και οι Φαρισσαιοι κλπ οπερ ατοπον εννοειται
Ας αναλύσουμε: ποια η Βιβλική διδασκαλία για τον αληθινό Ισραήλ:
"Ου γαρ πάντες οι εξ Ισραήλ, ούτοι Ισραήλ" (Ρωμ. 9:6)
"Τέκνα της επαγγελίας λογίζεται εις σπέρμα του Αβρααμ " (Ρωμ. 9:8)
"Ο εν τω κρυπτώ Ιουδαίος" (Ρωμ. 2:29)
Το "πας Ισραήλ σωθήσεται" αναφέρεται:
Στον πνευματικό Ισραήλ
Στους πιστούς εξ Ιουδαίων και εκ των εθνών ολων των εποχών
Στο σύνολο των εκλεκτών του Θεού π.Χ αλλά και μ.Χ που ειναι όλοι οι δικαιωθεντες εκ πιστεως είτε στον Θεό μέσω των προφητών της π.Δ είτε στον Θεό μέσω της υπακοής στον Χριστό κατά τους έσχατους μΧ καιρους
Σημασία της υπακοής:
Η σαρκική καταγωγή δεν εξασφαλίζει σωτηρία
Η πίστη και υπακοή καθορίζουν την υιοθεσία
"Ουκ έστιν Ιουδαίος ουδέ Έλλην" (Γαλ. 3:28)
Το "μικρό υπόλοιπο":
Περιλαμβάνει εκ των εθνών πιστούς του Χριστού που ελευθερώνονται Σήμερον απο την βασιλεία του Διαβόλου και εγγραφονται στη ενεργουμενη Σημερον εσωτερικη -εντος αυτων Βασιλεία του Υιού του Θεου.
Αποτελεί συμπλήρωμα στον ενιαίο πνευματικό λαο Ισραήλ
Η εκκλησία του Θεού είναι καθε εποχή όλοι οι υπακούοντες στον Θεό ήτοι όλος ο διαχρονικός πνευματικός Ισραήλ
Οι απειθείς αποκόπτονται εκ της καλιελαιας που συμβολίζει το ενιαίο του πνευματικού Ισραήλ του Θεού.
Η σωτηρία-δικαιωση είναι πάντοτε διά πίστεως
Άρα, η αποκατάσταση της Βασιλείας εις τον Ισραήλ αφορά τον εν πνεύματι υπακουο Ισραήλ και όχι κάποια μελλοντική μαζική μετάνοια του σαρκικού σημερα απειθουντος Ισραήλ. Σήμερα η βασιλεία του Χριστού ενεργείται επί τους δικούς Του υπηκοους που περπατούν εν τω φωτι της Αλήθειας και βέβαια είναι αφανής καθώς ενεργείται στον εσω άνθρωπο. Όμως όταν έλθει ο Χριστός στην δεύτερη Του έλευση τότε θα γίνει φανερή σε όλους ...ήτοι στους μεν πιστούς Του αγαλλίαση σωτηρίας στους δε απειθεις θλίψη ολεθρου.
αρα η αποκατασταση της βασιλειας εν τω Ισραηλ νοειται οταν ελθει ξανα ο Χριστός στην δευτερη παρουσία οπου εκει θα γινει η ανασταση όλων των δικαιων που ειναι ο πνευματικός Ισραηλ .
το πας Ισραηλ σωθησεται αναφερεται στη συμπληρωση σημερα του πνευμ.Ισραηλ και δεν αφηνει περιθωριο να γίνει καποιος Ισραηλίτης πνευματικός μετα θανατο η στη χιλιετη βασιλεια που ερμηνευουν λαθος οι μελοντολογοι κατα την χιλιαστικη δοξασία...
και το στηριζουν εσφαλμενα στο μισό εδάφιο που λεγει ο απ Πετρος οτι "θα ελθουν καιροί αναψυχής μεχρις ότου αποκατασταθούν ολα " και ξεχνουν οτι ο απ Πετρος συνεχιζει να λεγει στο ποια πρέπει να αποκατασταθουν τα οποια ειναι
"οσα ελαλησε ο Θεός δια των προφητων Του"
ο απ Πέτρος θελει να πει οτι θα αποκατασταθουν -θα πραγματοποιηθουν οσα ο Θεός προλαλησε δια των προφητων Του περι καιρων αναψυχης που θα ελθουν μονο σε οσους μετανοήσουν και επιστρεψουν στην πιστη την αγια προς στον Θεο και στον Υιό Αυτού. Και ολα τα μελουμενα εχουν γινει εκτος απο την δευτερη ελυση του Χριστού και την ταυτόχρονη ανασταση των δικαιων Του και επισης και της αναστασης των αδικων που επίσης εχει προλαληθει οτι βασιλεια Θεού δεν θα κληρονομήσουν αλλα καταισχυνη αιωνια οπως ακριβως λέγει ο προφ Δανιηλ στο 12ο κεφ.
Το "πας Ισραήλ σωθήσεται":
Αφορά την τωρινή εποχή της χάριτος
Είναι η συμπλήρωση του πνευματικού Ισραήλ- η ενταξη δηλ των εξ εθνων πιστων μ.Χ στην καλιελαια που φυτεψε ο Θεός!
Δεν υπάρχει "δεύτερη ευκαιρία" μετά θάνατον
Η λανθασμένη χιλιαστική ερμηνεία:
Μεταθέτει εσφαλμένα τη σωτηρία στο μέλλον
Παραβλέπει το "σήμερον" της σωτηρίας
Δημιουργεί ψευδείς ελπίδες
Η αποκατάσταση που αναφέρει ο Πέτρος:
Είναι η εκπλήρωση των προφητειών
Αφορά τη συγκρότηση του πνευματικού Ισραήλ ο οποίος καλείται να μετανοήσει και να επιστρέψει εκ των αμαρτιών του ώστε να υπάρχουν εντός των μετανοούντων πνευματικών Ισραηλιτών καιροί αναψυχής ήτοι ο ενιαίος καρπός του πνευματοςπου περιλαμβάνει αγάπη,χαρά,ειρήνη,κλπ όλες δηλ τις αρετές του πνεύματος του Θεου καθόσον αυτός είναι το βασίλειο ιερατευμα ,το έθνος το άγιο που έχει τις αρετές του Θεού και αυτές εξαγγείλει στον κόσμο ώστε και άλλοι να εγγραφούν στο βιβλίο της ζωής του εσγαγμενου Αρνιου! Άρα οι καιροί αναψυχής είναι για τους Σήμερον πιστούς του Χριστού
Συντελείται στην παρούσα εποχή
Έμφαση στο παρόν της σωτηρίας
Απόρριψη μελλοντικής "διόρθωσης"
Πρακτικές συνέπειες:
Επείγει η μετάνοια τώρα
Η σωτηρία είναι για το σήμερα
Δεν υπάρχει περιθώριο αναβολής
Είναι κρίσιμο να κατανοηθεί ότι η σωτηρία και η συμπλήρωση του πνευματικού Ισραήλ είναι θέμα του "σήμερον".
Η διδασκαλία αυτή:
Καταρρίπτει τις χιλιαστικές θεωρίες
Τονίζει το επείγον της μετάνοιας
Δείχνει την ακρίβεια των προφητειών
Ενισχύει την ορθή κατανόηση της Εκκλησίας του Θεού ως πνευματικού Ισραήλ
Αποκαλύπτει την ενότητα της διδασκαλίας των Αποστόλων
Αυτή η αλήθεια έχει σοβαρές συνέπειες για το κήρυγμα και την ποιμαντική σήμερα.
Όπως έχουμε πει παραπάνω οι προφήτες έχουν πει και για τη
Κρίση είναι ημέρα της δικαιοκρισιας του Θεού και στην οποία Θα έρθει ο Χριστός ως δίκαιος Κριτής
Θα υπάρξει αιώνιος όλεθρος για τους Σήμερον εν τω παρόντος αιώνια αμετανόητους είτε για τους μη γνωρίζοντες Θεό ,είτε για τους μη υπακούοντες εις το Ευαγγέλιο του Κυρίου Ιησού Χριστού (β Θέσ/κεις επιστ.απ Παύλου)
Δεν υπάρχει λοιπόν δεύτερη ευκαιρία μετά θάνατον για τους Σήμερον άδικους αμετανόητους - απειθουντας,ψευχριστους ,ψευδοπροφήτες αλλά και για τους αδιαφορουντες για την θυσία του Χριστου.
Προειδοποίηση:
Επείγει η μετάνοια τώρα
Δεν υπάρχει μελλοντική περίοδος σωτηρίας
Η απόρριψη του Χριστού οδηγεί σε αιώνια καταδίκη