Αποκάλυψη κεφ 20/κ΄εδάφια 1-7
Καὶ εἶδον ἄγγελον καταβαίνοντα ἐκ τοῦ οὐρανοῦ, ἔχοντα τὴν κλεῖν τῆς ἀβύσσου καὶ ἅλυσιν μεγάλην ἐπὶ τὴν χεῖρα αὐτοῦ.
καὶ ἐκράτησε τὸν δράκοντα, τὸν ὄφιν τὸν ἀρχαῖον, ὅς ἐστι Διάβολος καὶ ὁ Σατανᾶς ὁ πλανῶν τὴν οἰκουμένην, καὶ ἔδησεν αὐτὸν χίλια ἔτη,
καὶ ἔβαλεν αὐτὸν εἰς τὴν ἄβυσσον, καὶ ἔκλεισε καὶ ἐσφράγισεν ἐπάνω αὐτοῦ, ἵνα μὴ πλανᾷ ἔτι τὰ ἔθνη, ἄχρι τελεσθῇ τὰ χίλια ἔτη· μετὰ ταῦτα δεῖ αὐτὸν λυθῆναι μικρὸν χρόνον.
Καὶ εἶδον θρόνους, καὶ ἐκάθησαν ἐπ᾿ αὐτούς, καὶ κρῖμα ἐδόθη αὐτοῖς, καὶ τὰς ψυχὰς τῶν πεπελεκισμένων διὰ τὴν μαρτυρίαν Ἰησοῦ καὶ διὰ τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, καὶ οἵτινες οὐ προσεκύνησαν τὸ θηρίον οὔτε τὴν εἰκόνα αὐτοῦ, καὶ οὐκ ἔλαβον τὸ χάραγμα ἐπὶ τὸ μέτωπον αὐτῶν καὶ ἐπὶ τὴν χεῖρα αὐτῶν· καὶ ἔζησαν καὶ ἐβασίλευσαν μετὰ τοῦ Χριστοῦ χίλια ἔτη·
καὶ οἱ λοιποὶ τῶν νεκρῶν οὐκ ἔζησαν ἕως τελεσθῇ τὰ χίλια ἔτη. αὕτη ἡ ἀνάστασις ἡ πρώτη.
μακάριος καὶ ἅγιος ὁ ἔχων μέρος ἐν τῇ ἀναστάσει τῇ πρώτῃ· ἐπὶ τούτων ὁ δεύτερος θάνατος οὐκ ἔχει ἐξουσίαν, ἀλλ᾿ ἔσονται ἱερεῖς τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ Χριστοῦ, καὶ βασιλεύσουσι μετ᾿ αὐτοῦ χίλια ἔτη.
Καὶ ὅταν τελεσθῇ τὰ χίλια ἔτη, λυθήσεται ὁ σατανᾶς ἐκ τῆς φυλακῆς αὐτοῦ,
-----------------------------------------------------------------------------------
Για να δούμε τη σχεση που εχει το κεφ κ/20ο της Αποκαλύψεως με
τον Ψαλμό 101(Ο΄) η 102 (Βάμβα-Φίλου) εδ 14-23
" Συ αναστάς οικτειρήσεις(θα σπλαχνισθείς) την Σιών, οτι καιρός του οικτηρείσαι αυτήν, οτι ηκει καιρός (οτι εφθασεν ο καιρός να ελεηθεί) , οτι ευδόκησαν οι δούλοι Σου τους λίθους αυτής(της Σιών) και το χουν(τόπο) αυτής οικτειρήσουσι.
και φοβηθήσονται(θα σεβασθούν-θα εκζητήσουν ) τα εθνη (οι πιστοί εξ ολων των εθνών της γης) το ονομά Σου, Κύριε, και πάντες οι βασιλείς της γης την δόξαν Σου, διότι θα οικοδομήσει Κύριος την Σιών και οφθήσεται εν τη δόξη Αυτού.
Επέβλεψεν επι την προσευχήν των ταπεινών και ουκ εξουδένωσε την δέησιν αυτών.
Γραφήτω(να γραφεί) αυτη εις γενεάν ετέραν. και λαός ο κτιζόμενος(τα νεα εν Χριστώ κτίσματα) αινέσει τον Κύριον! οτι εξέκυψεν εξ υψους αγίου αυτού , Κύριος εξ ουρανού επι την γης επέβλεψε του ακούσαι του στεναγμού των πεπεδημένων(αυτών που εχουν δεθεί), του λύσαι τους υιούς των τεθανατωμένων(νεκρών ως αμαρτωλών ενεκα των αμαρτιών τους) , του αναγγείλαι εν Σιών το ονομα (τις ιδιότητες-αρετές) Κυρίου και την αινεσιν Αυτού εν Ιερουσαλήμ εν τω συναχθήνα λαούς επι το αυτό και βασιλείς του δουλευειν τω Κυρίω.{μεταφρ Φίλου εδ 22-23. Για να κηρύττουν στη Σιών το ονομα Κύρίου...οταν συγκεντρωθούν μαζί τα εθνη και τα βασίλεια για να είναι δούλοι εις τον Κύριον!}
-------------------------------------------------------------------------------
Μερικά πρώτα σχόλια επι εδαφίου "οτι εφθασεν ο καιρός να ελεηθεί…"
Διότι εφθασεν ο καιρός τους ελέους , η ημέρα της Σωτηρίας,ο καιρός ο ευπρόσδεκτος ,ο οποίος καιρός δεν ειναι γι αυτή τη γενεά αλλά σε γενεά ετερα δηλ στον εσχατο καιρό οπου το εργο οικοδομής της Σιών θα οικοδομεί ο εν πνευματι Χριστός Κύριος ως το εργο του θειου Παρακλητου μαζί με τους υπηρέτες Του δηλ τους πιστούς Του .
Διότι εφθασεν ο καιρός τους ελέους , η ημέρα της Σωτηρίας, ο καιρός ο ευπρόσδεκτος , ο οποίος καιρός δεν ειναι γι αυτή τη γενεά αλλά σε γενεά ετερα δηλ στον εσχατο καιρό οπου το εργο οικοδομής της Σιών(της Νέας Πνευματικής Ιερουσαλήμ )θα οικοδομεί ο εν πνευματι Χριστός Κύριος βασιλιάς της Νεας Σιών , καθώς ο αναστημενος Χριστός ειναι ο εν δυνάμει Παρακλητος, ο μεγάλος παντοτεινός εις τον αιωνα Αρχιερέας που μεσιτευει γι αυτούς εις τον Θεό Πατερα και ειναι πάντοτε παρων ,εντός τους ζων Κύριος βασιλιάς των πιστων Του αδελφων, που κατα την υπόσχεση Του είναι παντοτε μαζί τους εν πνευματι μεχρι συντελειας του αιώνος.
Αυτη ειναι η εικόνα των χιλιών ετων εν τη Αποκαλύψει οπου γινεται το εργο του πνευματος του Θεού (απεικονίζεται με αγγελο που κραταει κλειδι για να λύσει τους δεσμιους που θα δεχθούν το Ευαγγελιο της Σωτηρίας -απελευθέρωσης και επίσης ο άγγελος κρατάει και αλυσίδα για να δέσει -κρατήσει τον διάβολο δεμένο για να κάμει το εργο απελευθέρωσης των πιστευοντων απο όλα τα εθνη της γης ) . Προσέχουμε το κειμενο γραφει οτι "ο αγγελος εκρατησε τὸν δράκοντα, τὸν ὄφιν τὸν ἀρχαῖον, ὅς ἐστι Διάβολος καὶ ὁ Σατανᾶς ὁ πλανῶν τὴν οἰκουμένην" Με την χρήση του ρ."κρατησε" δηλώνεται η υπερίσχυση της Δυνάμεως του Πνευματος του Χριστού να ΄δεσει τον Δρακοντα,τον Διαβολο ο οποιος πλαναει ολη την οικουμενη εξ αρχής. Εδω ομως που εχουμε την εικόνα του εσχατου μ.Χ καιρού ο Διαβολος κρατειται δεμένος ωστε ο δυνατωτερος Χριστός να αρπάξει απο τα χέρια του τους δεσμίους που ακουοντας την φωνή του Χριστού επιθυμούν την απελευθερωσή τους και ετσι ο Χριστός δεν εμποδίζεται απο τον Διαβολο να πραξει εργο απελευθερωσης των θελόντων υπακούσαι στον Χριστό (σχετ παραβολή ο Χριστός διδαξε λέγοντας οτι ο Ιδιος ως ισχυρότερος του ισχυρου Διαβόλου τον δενει και του διαρπάζει τα λάφυρα! )
Ετσι κτίζεται η πνευματική Σιών ,ο πνευματικός λαός του Θεού ,το καστρο του Θεού ,η Βασιλεία Του και οπου αναγγελεται το ονομα του Θεού σε ολα τα εθνη επι της γης να εισέλθουν (συναχθήναι επι το αυτό) στην ενεργούμενη εντός των καρδιών της ευδοκίας βασιλεία του θεού.
Σχόλια επι ανωτέρω Ψαλμου εδ 21-23 σε σχέση με την Αποκάλυψη κεφ 20
Τα παραπανω παραπέμπουν στα αναφερόμενα στην αποκάλυψη κεφ 20 οπου λέγει οτι αυτοί που δεν ελαβαν το χάραγμα εζησαν (όχι ανέζησαν που λένε οι μεταφράσεις ), ήτοι απο νεκροί ένεκεν των αμαρτιών τους άκουσαν-υπάκουσαν της φωνής του Πνευματος της Αληθείας και εγιναν ζώντες ως νέα εν Χριστώ κτίσματα.
Αυτοί είναι οι μετέχοντες στην ανάσταση την πρώτη (ως πρώτη σημαινει αυτή που προηγείται χρονικά της νυν αναστάσεως φρονήματος κατά Θεό που ειναι αυτοί που δέχονται τον Χριστό ως Κύριο (Βασιλέα) τους! βλ . επ αυτού σχετική ομιλία του Κυρίου που αναφέρει ο απ Ιωάννης στο ευαγγέλιο του κεφ 5ο (ερχεται ωρα και ΝΥΝ εστι οτι οι νεκροι(νεκροί εδώ οι ενεκεν των αμαρτιών τους άνθρωποι ) ακούσονται της φωνης του Υιου του Ανθρωπου και ζήσονται (ζήσονται ως νέα εν Χριστώ κτίσματα τον επίγειο βίο τους ως τέκνα ανωθεν γεννηθεντα εκ Θεού και οχι εκ θελήματος ανδρός(βλ.σχετ εδάφια) και οι οποίοι ζήσονται δηλ. θα βιώσουν την ανάσταση του Πνευματος στον επίγειο (νυν) βίο τους ως συναναστημένοι μετά του Χριστού -ζώντες δηλ. εν καινότητι αγίας-αναστημενης πνευματικά ζωής!
Αυτοί είναι όσοι αποτελούν το Βασίλειο Ιεράτευμα που εξαγγέλουν τις αρετες του Θεού κατα την διάρκεια των συμβολικών χιλίων ετών ,τα οποία στην ουσία είναι μία ημέρα θεϊκής μέτρησης χρόνου (βλ. σχετ εδλαφια απ Πέτρου που αναφέρει οτι χίλια χρόνια κατ΄ανθρωπο ισούνται με μία ημέρα κατα Θεό και η οποία Ημέρα είναι η Σήμερον Ημέρα Σωτηρίας (ο καιρός ο ευπρόσδεκτος που ξεκίνησε απο την πρωτη ελευση του Κυρίου και θα διαρκέσει ώς την δευτερη έλευση του Κυρίου όπου θα τελειώσει η Ημέρα Σωτηρίας .
Ο συμβολισμός των χιλίων ετών είναι αρκετος χρόνος,όχι άπειρος αλλά άφθονος πλην ορισμένος - οριοθετημένος μεχρις καιρου και καιρων και ημισεως καιρού , οπου η Βασιλεία του Χριστού κηρυττεται και ενεργειται στην καρδιά και στον νου ολων οσων ακουν-υπακουουν στην φωνη της Αληθείας Του και ζωοποιούνται πνευματικά και βεβαιως ως ζωντες πιστοί του Χριστού συνεργούν μετα του Χριστού ως αποστελλόμενοι μάρτυρες του ονόματος του Χριστού (προσέχουμε εμπρακτοι μαρτυρες του ονοματος του Χριστού, ητοι της κυρίαρχης ιδιότητος Του ως του αποσταλλέντος Υιού Του Θεού και οχι όσοι λεκτικά μεν ονομάζουν τον Χριστό ως Υιό πλην δεν Τον πιστευουν-κατανοούν ως Υιό του Πατρός αλλά ως ένα δικής τους εφευρεσης υιοπάτωρα... κι αυτό ενεκεν της τριαδοθεϊστικής τους παραδόσεως που έχουν περι ομοουσίου και αδιαιρετου της τριαδικής θεότητος τους ,μιάς δηλ εθνοθρησκευτικής εφευρεσης ανθρωπων ψευδοδιδασκάλων.
Ή λατρεία μιας κατασκευασμένης εικόνας τριών ίσων θεών ενωμένων...είναι ο ορισμός της αντιχριστιανικης δοξασίας που κυβερνάει όλο τον κόσμο της απείθια. Είναι ο ψευτοχριστιανισμος των εσχάτων ημερων ο οποίος κατισχυει τους ανθρώπους που πείθονται εις το ψεύδος των ανθρωπων και δεν πείθονται εις την Αλήθεια του Θεού.ο ψευτοχριστιανισμος θα αναιρεθεί μόνο όταν ο έλθει ο Χριστος στην 2η παρουσία Του.τοτε θα είναι αργά για όσους έχουν χαράξει στις διάνοιες τους την βασιλευουσα αυτή αντιχριστιανική Διδαχή της τριαδοθε-ι-ας. Ο αντίχριστος δεν είναι πρόσωπο συγκεκριμένο αλλά ένα κατεξουσιαστικο σύστημα που διδασκει αντιχριστιανισμο δηλ. Ψευτοχριστιανισμο. στο εδάφιο λέγει πολύ καθαρά οτι αυτοί που έζησαν μετα του Χριστού είναι μονο οσοι "οὐ προσεκύνησαν τὸ θηρίον οὔτε τὴν εἰκόνα αὐτοῦ, καὶ οὐκ ἔλαβον τὸ χάραγμα ἐπὶ τὸ μέτωπον αὐτῶν καὶ ἐπὶ τὴν χεῖρα αὐτῶν· καὶ ἔζησαν καὶ ἐβασίλευσαν μετὰ τοῦ Χριστοῦ χίλια ἔτη·"
Μαρτυρες λοιπον του Χριστού είναι οι ανηκοντες στο Βασίλειο Ιερατευμα της μ. Χριστό εποχήςκαι όχι μαρτυρες ενος τριαδοθεϊστικού ειδώλου ...ουτε βέβαια λεκτικοί μαρτυρες του ιερού τετετραγράμματος που κάποιοι το χρησιμοποιούν ως καραμέλλα για να εχουν ενα απατηλό τρόπο αυτοδικαίωσης πλην αυτό που καταφερνουν την αυτοκατάκρισή τους.
Ειναι γεγραμμένο το ονομα του Υιού του Θεού είανι το ενα και μοναδικό σωτήριο όνομα το δεδομένο στη γη δια του οποίου σώζονται οι υπακούοντες εις Αυτόν!
Ετσι στην διάρκεια της Σημερον ημέρας Σωτηρίας γίνεται η συμπλήρωση του υπολοίπου του λαού των σωζωμένων-πιστευοντων και συμβαίνει αυτό που ο απ Παύλος λέγει : ''και ουτω πας Ισραήλ σωθήσεται " Εδω νοούμεν οτι οι μετα Χριστόν πιστευοντες εξ εθνών ειναι οι κλάδοι που μπολιάζονται στην Καλιελαία που εχει φυτευσει ο Θεός εξ αρχής και η οποια εχει κορμό και ρίζες τους προ Χριστού Δικαίους εκ πίστεως ,οπως αυτοί αναφέρονται στην Αγια Γραφή : Αβελ, Ιώβ,Αβραάμ, Ισαάκ,Ιακώβ,προφήτες ,Δαβιδ κλπ ηρωες της πίστεως (βλ.σχετ και προς Εβραιους επιστ περι των ηρωων της πίστεως )
Οι μ.Χριστόν μπολιασμένοι κλάδοι πιστοί εξ εθνων παίρνουν την θέση των αποκοπέντων ενεκεν της απειθειας κατ ονομα Ισραηλιτων και ετσι ολοκληρώνεται η Καλιελαία του Θεού η οποια ετσι συμβολίζει τον ενιαιο πνευματικό λαο του Θεού,την εν πνευματι Εκκλησία των σωζωμένων Δικαιων του Θεού, τον εν πνευματι Ισραηλ του Θεού!
Χίλια ετη λοπον στην Αποκάλυψη είναι μια συμβολική αριθμητική έκφραση του πλήθους ετών, οπου βασιλευεουν οι πιστοί μετα του Χριστού που σημαίνει ότι οι μ.Χ πιστοί συνεργαζονται-συμπραττουν μετά του εν πνεύματι Βασιλιά τους τον Χριστό στο έργο απελευθέρωσης των πιστεύονταν στην μαρτυρία της Αλήθειας και οι οποίοι απελευθερώνονται από τη βασιλεία του σκότους και εισάγονται στη βασιλεία του φωτος- του Χριστού η οποία γίνεται κατά την Σήμερον ημέρα σωτηριας,η οποία συμβολίζεται με μια χιλιετους διάρκειας ημέρα ήτοι περί τα 2000 χρ.που είναι όλο το διάστημα του ευαγγελικού μ.Χ αιωνος.
Στη διαρκεια της Σημερον ημέρας Σωτηρίας οπου ο Χριστός απελευθερώνει τον λαό Του ανασταινοντας τον πνευματικά απο την προτερη κατασταση της σαρκικής νεκρότητας του καθιστώντας όλους τους πιστευοντας εις Αυτόν πνευματικά ζώντες εν Κυρίω ...εννοειται οτι δεν ζουν πνευματικά οι άλλοι που απιστούν αλλά παραμένουν εν σαρκί νεκροί,σώματα νεκρά χωρις πνευμα ζωής! Γι αυτό λέγει "οτι οι λοιποί των νεκρών ουκ εζησαν(όχι "ανεζησαν" που παραφραζουν οι λεγόμενες μεταφρασεις) αχρι τελεσθη τα χίλια ετη " Αποκ. 20,5
Επίσης βλέπει (εδ.4/κεφ.20) ο Ιωάννης μόνο τους "ζώντες εν Κυρίω" ,τους μετα Χριστόν πιστούς οι οποίοι ως βασίλειο ιεράτευμα συνβασιλευουν μετα του Χριστού (εκάθισαν σε θρόνους) και κρίμα εδόθη αυτοίς δηλ εδώθη εξουσία ως συνεργοί να κάμουν και κρίση στους εναντιουμένους,να πατησουν επι πάσαν δυναμη του πονηρού,μη φοβούμενοι τον βασιλιά του σκότους καθώς ο εν αυτοις Χριστός ισχυρότερος και μεγαλύτερος του εν τω κόσμω Πονηρού. Θανικήσουν τις δυνάμεις του κακού αφού ο Χριστός ειναι η δύναμή τους !
Επίσης μόνο ο Απ.Ιωαννης ειδε μονο τους πιστούς ζώντες εν Κυρίω που ησαν πεπελεκισμένοι δια την μαρτυρία Ιησού και δια τον λόγον του Θεού δηλ ησαν δεδιωγμένοι ενεκεν δικαιοσύνης ,ενεκεν της μαρτυρουμένης πίστεως των εις τον Θεό τον Πατερα και εις τον Κύριο Ιησού Χριστό και οι οποίοι δεν προσκύνησαν το θηρίον ,ουδε την εικόνα του δηλ δεν συμβιβάστηκαν με την βασιλευουσα εν τω κόσμω Αποστασία η οποία με τον Συστημικό Ανομο Άνθρωπο της τριαδο-ειδωλοθεϊας κατεδίωξε τους πιστούς του Χριστού οι οποίοι βεβαιως έμειναν αμόλυντοι απο την εν τω κόσμω εθελοθρησκευτική ανομία και δεν ελαβον το τριαδοθεϊστικό χάραγμα επι το μέτωπον(ενν. επι της διανοίας) και επι την χειρα(επι την πρακτική της εμπορίας-απατης ) και ως περικαθαρματα του κόσμου έγιναν για να μη συναριθμηθούν με τους ανόμους.
Την λέξη “χίλια” τα περισσότερα λεξικά την θεωρούν “αγνώστου ετυμολογίας”,
Ο λεξικογράφος Ησύχιος όμως αναφέρει: “ΧΙΛΙΟΣΙΤΟΣ” είναι ο περιέχων μεγάλες ποσότητες τροφής, σίτου. Το ρήμα χιλόω κατά το εγκυρότατο 8τομο λεξικό της αρχαίας ελληνικής Liddell & Scott σημαίνει εφοδιάζω με χιλόν (καμιά σχέση με τον χυλό) δηλαδή με άφθονο τεμαχισμένο χόρτο, τα ζώα (χιλούσθαι=σιτίζεσθαι).
-Έτσι η λέξη “ΧΙΛΙΟΣ” κατέληξε να σημαίνει μεγάλο αριθμό, αφθονία τροφής μα και γενικότερα, κάθε πράγματος. Και εχρησιμοποιήθη ως επόμενη τάξη μέτρησης μετά την εξάντληση των εκατοντάδων.
Συμπέρασμα ο αριθμός χίλια στο κεφ κ της Αποκαλυψης δηλωνει αριθμητική έκφραση του πλήθους ετών και όχι χιλια κατά γράμμα πραγμ.ετη.
Έτσι η χιλιετους διάρκειας Ημέρα Σωτηρίας ξεκινάει απο την α ελευση του Χριστού και τελειώνει με την β έλευση του Χριστού.σ΄αυτο το χρονικό διάστημα οι πιστοί(τα εθνη των σωζομένων) του Χριστού απελευθερωνονται απο την βασιλεια του Διαβόλου και με την εννοια αυτή, ο Διαβολος εχει δεθεί ως προς τους πιστούς εν αληθεία απελευθερους του Χριστού, ενώ οι αδικοι-αμετανόητοι της γης, εθελοθρησκοι και μη, θεωρούνται δεμένοι- δούλοι του Πονηρού, καθώς αγαπούν να πλανώνται απο το Ψευδος του Διαβόλου.
Απο τότε που ενεργείται η βασιλεία του Χριστού στις καρδιές των πιστων Του ειναι δεμένος ο Διάβολος, ενόσω δηλ. διενεργείται η βασιλεία του Χριστού επι της γης αθορύβως στους πιστους Του μόνον!
Οταν συμπληρωθεί το Βασίλειο Ιερατευμα με το έσχατο μ.Χ υπολοιπο, και ολοκληρωθεί το έργο σωτηρίας που κάνει Σήμερα ο αναστημένος Χριστός επί της γης τότε έρχεται ο Χριστός από τον Ουρανό πρώτον να αναστήσει τους κεκοιμημένους δίκαιους και μεταμορφώσει τους περιλειπομενους δίκαιους Του και δεύτερον να κάνει συντέλεια και καταστροφή της γης μετά των αδίκων αυτης.
Στην εσχατη στιγμή που ο Χριστός ολοκληρώνει το σωτήριο έργο Του επί της γης ,τοτε λύνεται ο διαβολος με την εννοια οτι δεν υπάρχει λόγος να είναι δεμένος γιατί ο Χριστός έσωσε το λαό των σωζόμενων Του και ο διάβολος έμεινε με τα έθνη των απολυομενων ...και βέβαια ακολουθεί ώρα της κρίσεως-καταστροφης των αδίκων της γης με ουράνιο σεισμό....
Η εικόνα της κρίσεως των αδίκων περιγράφεται με τον ερχόμενο Χριστό ως βασιλιά Κριτή ,ως καθημενου επι ιππου λευκού που ερχεται να κάνει πόλεμο (εν δικαιοσύνει κρινεί και πολεμεί)στο κεφ 19,11-21 της Αποκάλυψης και εχει κληθεί το ονομα Αυτοί "ο λογος του Θεού " με την εννοια του εντεταλμένου ποιησαι κρίση και απώλεια των αδίκων.