" Καὶ εἶδον θρόνους, καὶ ἐκάθησαν ἐπ᾿αὐτούς, καὶ κρῖμα ἐδόθη αὐτοῖς, καὶ τὰς ψυχὰς τῶν πεπελεκισμένων διὰ τὴν μαρτυρίαν ᾿Ιησοῦ καὶ διὰ τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ, καὶ οἵτινες οὐ προσεκύνησαν τὸ θηρίον οὔτε τὴν εἰκόνα αὐτοῦ, καὶ οὐκ ἔλαβον τὸ χάραγμα ἐπὶ τὸ μέτωπον αὐτῶν καὶ ἐπὶ τὴν χεῖρα αὐτῶν· καὶ ἔζησαν καὶ ἐβασίλευσαν μετὰ τοῦ Χριστοῦ χίλια ἔτη·καὶ οἱ λοιποὶ τῶν νεκρῶν οὐκ ἔζησαν
ἕως τελεσθῇ τὰ χίλια ἔτη. αὕτη ἡ ἀνάστασις
ἡ πρώτη. Μακάριος καὶ ἅγιος ὁ ἔχων μέρος ἐν τῇ ἀναστάσει τῇ πρώτῃ· ἐπὶ τούτων ὁ δεύτερος θάνατος οὐκ ἔχει ἐξουσίαν, ἀλλ᾿ ἔσονται ἱερεῖς τοῦ Θεοῦ καὶ τοῦ Χριστοῦ, καὶ βασιλεύσουσι μετ᾿ αὐτοῦ χίλια ἔτη." Αποκ. κ΄4-6
Πώς βλέπει ο απ Ιωάννης τα αποκαλυπτομενα ...βλέπει μονο ζωντανούς ανθρώπους επί της γης που εζησαν μετά του Χριστού. Βλέπει πιστούς Του Χριστού ανθρώπους που δεν έχουν λάβει το αντιχριστιανικό χάραγμα επι της διανοιας τους (συμβολικο μετωπο) και αυτη η αντιχριστανικη τους δοξασία αντικατοπτριζεται στην συμπεριφορά των πράξεων τους εναντιων των πιστων του Θεού και του Χριστού .
Οι πιστοί του Χριστού εδώ βλέπει ο απ Ιωαννης εν οραματι βεβαιως τις μελλοντικές μ.Χ ψυχές - υπάρξεις των αληθινων πιστων Χριστιανων , των πεπελεκισμένων δια την μαρτυρία του Ιησού, ητοι βλέπει τους ανθρωπους που διωχθηκαν, θανατωθηκαν, ειτε δια λόγου καθως θανατωση γίνεται και δια λόγου βλασφημιας ή απόρριψης, ειτε δια πραξεως θανατωσης κυριολεκτικής καθως αμέτρητα τα θυματα ενεκεν δικαιοσύνης και αληθειας που μαρτυρησαν ενεκεν της αληθειας απο την Ιερα -Τριαδοθεϊστικη Εξεταση και οχι μονο απο αυτη .
Προσεχουμε οτι αυτούς που βλέπει ειναι αυτοί που δεν δεχθηκαν το χαραγμα του Θηρίου και οπως θα δούμε παρακατω αυτο το χαραγμα ειναι τριαδικό (χξς΄) κατι δηλ που δεν υπήρχε την εποχή του απ Ιωάννου ! Αρα ο απ Ιωαννης βλέπει ολους τους πιστούς αληθινούς Χριστιανούς της μ.Χ-μετα Αποστολικής εποχής , οι οποιοι κρατουν ακριβως την πίστη την αγια που διδαξε ο Χριστός και που συνοψίζεται στην εντολή που ειπε ο Χριστός : "ας μη ταραζεται η καρδια σας στον Θεό να πιστευετε και σε Εμενα" !
Αυτη η πίστη η αγια σε δυο θεια πρόσωπα , στον Θεό και στον Υιό αποδεικνυεται μονο σε οσους δεν προσκυνούν μια ψευτική εικονα του Θεού, η οποια παριστανει τρεις ισους θεούς ενωμένους σε ενα τριαδικό-ειδωλολατρικό κατασκευασμα, το οποιο αυτο ειδωλο του Θεού το κατασκευασαν ανθρωποι (είναι αριθμός ανθρωπου το χξς΄) που ειναι ακριβως οι ψευδόχριστοι και ψευδοπροφήτες των εσχατων μ.Χ καιρών για τους οποιους προφήτευσε ο Χριστός οτι θα ελθουν(μολις κοιμηθούν οι Απόστολοι) ως λύκοι επενδεδυμενοι προβειά ητοι θα εχουν ψευδωνυμη-ψευτοχριστιανική γνωση και οι οποίοι θα εξουσιαζουν επι της γης μέχρις οτου ελθει ξανα ο Χριστός στην δευτερη Του ελευση και τότε θα αναλώσει-καταστρεψει ολο αυτό το Αντιχριστιανικό Συστημα Ανομιας.
Βλέπει λοιπον ο απ Ιωάννης ενα συγκεκριμενο χρονικό διαστημα , που ειναι ολος ο μ.Χ -ο μεταΑποστολικός καιρος μεχρι την δευτερα ελευση του Χριστού , οπου εμφανιζεται ολο το συνολο των μ.Χ πιστών οι οποιοι αποτελουν το βασιλειο ιερατευμα του Χριστού γι αυτο αναφερει ο Ιωαννης οτι "εζησαν" (οχι "ανέζησαν "που λενε κακως οι μεταφρασεις) και εβασιλευσαν μετα του Χριστού.
Η έννοια της φρασης έζησαν και βασίλευσαν μετα του Χριστού δεν ειναι οτι οι πιστοί του Χριστού βασιλευσαν πάνω σε άλλους ανθρώπους, άλλωστε στην συνεχεια του εδαφιου λέγει ο απ Ιωαννης οτι οι λοιποί των νεκρών δεν ανεζησαν...δηλ ο Ιωαννης βλέπει μονο αυτούς που εζησαν ως συνολο των ζωντων εν Κυριω και δεν βλέπει κανενα άλλο συνολο νεκρων πνευματικά , οπότε δεν ισχύει αυτή η ιδέα της κυριαρχικής εξουσίας πιστων του Χριστού επι άλλων ανθρωπων και βεβαια ο Χριστός λέγει πολύ καθαρα οτι οι δικοί Του πιστοί δεν θα λειτουργουν καταδυναστευτικά οπως οι ηγετες/βασιλεις του κόσμου τουτου.
Εβασίλευσαν μαζί με τον Χριστό σημαινει οτι στον επιγειο βιο τους εδέχθησαν τον Χριστό ως Βασιλιά και Κυριό τους και ετσι οπως διαβαζουμε στο κατα Ιωαννη Ευαγγελιο οι πιστοί και επειδή εδεχθησαν τον Χριστό βασιλεα τους έλαβαν και αυτοί την (βασιλική) εξουσία να ονομασθωσιν τεκνα Θεού, διοτι εκ Θεού εγενηθησαν ! εδω βλέπουμε οτι η αναγεννηση των πιστων γινεται απο τον Θεό και αρα είναι μια νεα γενεση εκ πνευματος Θεού ενος νεου εν Χριστω κτισματος και θυμόμαστε οτι οταν ο Θεός ανεστησε εκ νεκρων τον Χριστό είπε δια στοματος Δαβιδ " Ιδού σημερον σε εγεννησα" !
Ετσι λοιπον οταν μιλάει η Γραφη περι αναγεννησης του πιστού εννοει τη γενεση του νεου πνευματικου εσω ανθρωπου ,ο οποιος αρχίζει να ζει εν Κυρίω και αυτη ειναι η πρωτη ανασταση στην οποια αναφερεται ο απ Ιωαννης στο κ ΄κεφαλαιο της Αποκάλυψης που μελετούμε. Της πνευματικής αναγεννησης - πνευματικής πρωτης αναστασης μετέχουν μονο οσοι εδεχθησαν τον Χριστό Βασιλεα-Κυριό τους στην διαρκεια τους τωρινου ευαγγελικου αιωνος οι οποιοι ως ζωντες εν Χριστω μετεχουν αυτης της ενεργου-μενης εν τω ιδίω αυτων νοϊ, βασιλειας του Χριστού και τα ονοματα τους εγραφησαν στο βιβλιο της ζωής ως ζώντες εν Χριστω Κυριω, δικαιοι εκ της πιστότητας τους! Σημερα λοιπον εγγραφονται στα Δημοτολόγια του ουρανου τα πνευματικά ναστημενα-αναγεννημενα τεκνα του Θεού ως ζώντες τον αγιασμό αδελφοί του βασιλεως Χριστού! Οι αδελφοί του Βασιλεως και Αρχιερέως Χριστού είναι και αυτοί βασιλεις και ιερεις οπως πολύ καθαρα διαβαζουμε στην Αποκαλυψη κεφ α,5-7 "καὶ ἐποίησεν ἡμᾶς βασιλείαν, ἱερεῖς τῷ
Θεῷ καὶ πατρὶ αὐτοῦ,"
Επίσης βλέπει ο Ιωάννης μόνο τους "ζώντες εν Κυρίω" , τους μετα Χριστόν πιστούς, οι οποίοι ως βασίλειο ιεράτευμα συνβασιλευουν μετα του Χριστού (εκάθισαν σε θρόνους) και κρίμα εδόθη αυτοίς δηλ εδώθη εξουσία ως συνεργοί να κάμουν και κρίση στους εναντιουμένους,να πατησουν επι πάσαν δυναμη του πονηρού,μη φοβούμενοι τον βασιλιά του σκότους καθώς ο εν αυτοις Χριστός ισχυρότερος και μεγαλύτερος του εν τω κόσμω Πονηρού. Θα νικήσουν τις δυνάμεις του κακού αφού ο Χριστός ειναι η δύναμή τους ! Οι πιστοί του Χριστού οι οδηγούμενοι με το πνευμα Του δηλ. συνεργουν μετα του Χριστού στο να ελέγχουν τον κόσμο περι Δικαιοσύνης, περι Αληθειας και περι Κρίσεως!
Θυμόμαστε πάντοτε τα λόγια του Χριστού στο ποια ειναι η Κρίση που γινεται καθ ολο τον μ.Χ καιρό καθως ειπε "αυτη ειναι η κριση οτι το φως ηλθε εις τον κόσμο και οι ανθρωποι ηγαπησαν το σκοτάδι αντι το φως" και επισης ο Χριστός ειπε προς τους πιστούς Του οτι "σεις εισθε το φως του κόσμου" αρα οι πιστοι του Χριστού ειναι συνεργοί του Χριστού στο να φωτιζεται οποιος θέλει να φωτισθει και ετσι να ελευθερωνεται απο την βασιλεια του σκοτους και να μεταφερεται στην Βασιλεια του Υιού του Θεού! η οποια ενεργειται Σημερα καθ ολο τον μ.Χ καιρό ,οπου Σημερα ειναι ο καιρός ευπροσδεκτος και ημερα Σωτηρίας.
Ο απ Ιωαννης περιγραφει ολο τον μ. Χ καιρό ως μια περίοδο χιλιετους διάρκειας του αιωνος τουτου...η οποία στους οφθαλμούς του Ιωάννη δίδεται ως αρκετός και ορισμένος χρόνος (μ.Χ εποχή η οποία τελειώνει την στιγμή της συντέλειας του αιωνος τουτου- αιώνας εδώ δεν είναι 100 χρόνια αλλά 10Χ100 όπου το 10 είναι αριθμός ολοκλήρωσης )
Δεν ειναι λοιπον τυχαίο οτι ο αριθμός 10 αναφερεται στη θλιψη που εχει η Εκκλησία την εν Σμύρνη βλ. Αποκάλυψη κεφ 2:10... οπου δια βαζουμε " μηδὲν φοβοῦ ἃ μέλλεις παθεῖν. ἰδοὺ δὴ μέλλει βαλεῖν ὁ διάβολος ἐξ ὑμῶν εἰς φυλακὴν ἵνα πειρασθῆτε, καὶ ἕξετε θλῖψιν ἡμέρας δέκα. γίνου πιστὸς ἄχρι θανάτου, καὶ δώσω σοι τὸν στέφανον τῆς ζωῆς."
Εδώ ο απ Ιωαννης αναφέρει συμβολική βεβαιως χρονική περίοδο 10 ημερών θλίψεως η οποια ως συμβολισμός ολοκληρωμένης χρονικής περίοδου ταιριάζει με τα 1000 ετη του κ΄ κεφ. της Αποκάλυψης που κι αυτά παρομοίως δηλώνουν ολοκλήρωση ίδιας χρονικής περιόδου ! Διαβαζουμε λοιπον οτι μεσα στο διαστημα αυτό των 10 συμβολικών ημερων ο Διαβολος θα βαλει στη φυλακή πιστούς της Εκκλησίας της Σμυρνης για να πειρασθούν - δοκιμασθούν ήτοι βλέπουμε οτι οι μ.Χ πιστοί θα διωχθούν ενεκεν της μαρτυρίας της Αληθειας και θα πρέπει να μεινουν πιστοί μεχρι θανάτου για να τους δώσει ο Κύριος τον στεφανο της ζωής εν τη ημερα της επιφανειας του Χριστού ! Στεφανος ζωής βεβαιως θα δωθει μόνο στους νικώντες πιστούς του Χριστού που ετρεξαν τον καλό αγωνα της πίστεως με επιτυχία και μαλιστα νικησαν και εκοψαν πρωτοι ως νικώντες το νημα του τερματισμού του επίγειου βιου τους! Γι αυτό λέγει στο εδ 2: 11 "ο νικών ου μη αδικηθεί εκ του θανατου του δευτερου" ο οποιος θα δωθει οταν βεβαιως ελθει ο Χριστός στη δευτερη Του ελευση για να πάρει τους πιστούς Του !
Σ΄ αυτο το εσχατο μ.Χ χρονικο διάστημα συμβαίνει η ζωοποιηση των θνητών σωμάτων των πιστών , οι οποίοι ελευθερώνονται από την Βασιλεία του σκότους-πνευμ.νεκρωσης δηλ ανασταίνονται πνευματικά , ως κατα το πνευμα ζεοντες τον Κυριο δουλευοντες , ως νεα κτίσματα εν Χριστώ Κυρίω και ζουν μετά του Χριστού Βασιλέως τους! Το πνευματικό Βασίλειο του Χριστού που ειναι ολοι οι πιστοί Του ανθρωποι, οι υπήκοοί Του οι οποιοι περιγραφονται απο τον απ Ιωαννη ως ζωντες ενν. ζωντες εν Κυρίω που έζησαν μια ζωης πιστεως ανυποκριτου μεχρι τελους μετα του Χριστού Κυρίου(Βασιλιά ) τους και
Ο απ Ιωάννης δεν βλέπει νεκρους παρα μόνο ζώντες καθώς οι αμαρτωλοί δεν ζουν πνευματικά.,(σώματα νεκρά άνευ πνεύματος )
Ο αναστημένος Κυριος υποσχέθηκε οτι θα ειναι μαζί με τους πιστούς εως συντελείας του αιώνος . Αυτη η υπόσχεση αφορα την Σημερινή επίγεια ζωή των πιστων δηλ ο Χριστός θα ειναι μετα των πιστων Του παντοτε σε ολο τον επιγειο βιο τους εως την ημερα της συντελειας! Ετσι ερμηνευεται το εδαφιο στο κ΄ της Αποκαλυψης που λέει οτι οι πιστοί εζησαν μετα του Χριστού χίλια χρόνια που συμβολίζουν τον εσχατο καιρό οπου Ο Χριστός είναι Βασιλιάς-Κυριος των πιστων Του υπηκόων ,του βασιλειου ιερατευματος Του και αυτό γινεται και θα γινεται σε ολο τον σημερινο επίγειο βιο των πιστων Του εως την συντελεια . εβασιλευσαν μετα του Χριστού σημαινει ενικησαν εχοντες μαζι τους τον Χριστό νικητη καθως ο Χριστός προείπε οτι Εγω νικησα και σεις θα νικήσετε!!
Αυτη η νικηφόρα ζωή των πιστων επιτυγχανεται επειδή ακριβως οι πιστοί ζουν πνευματικά ητοι ζουν ως αναστημενοι εκ νεκρων και γι αυτό αυτή η πνευματική ζωή ονομαζεται πρωτη ανασταση.
Το επίθετο "πρωτη" σημαίνει αυτη που προηγειται της εσχατης-τελευταιας με τη γλώσσα της Γραφης της εσχατης καθως τη συγκριση πρωτου και εσχατου/ πρωτων και εσχατων την βλέπουμε πολύ συχνά στην Γραφή .
"έσονται οι έσχατοι πρώτοι (και οι πρώτοι έσχατοι),"
επ αυτης της φρασης που ειπε ο Χριστός στο ηλεκτρον λεξικο Πύλη της Ελληνικής γλώσσης στην εννοια του πρωτου διαβαζουμε σχετικα :
{πρώτος -η -ο [prótos] Ε3 αριθμτ. τακτ. : 1. που έχει σε μια σειρά από όμοια πρόσωπα ή πράγματα τη θέση που ορίζει ο αριθμός ένα. α. που είναι πρώτος από χρονική άποψη, δηλαδή γίνεται, συμβαίνει κτλ. πριν από όλους τους άλλους και επίσης 2. που είναι πρώτος από άποψη ποσότητας, ποιότητας, αξίας κτλ.: ....π.χ "Οι έσχατοι έγιναν πρώτοι. " ....(έκφρ.) είναι κάποιος ο ~ / και ο ~, ο καλύτερος, συνήθ. για να επιδοκιμάσουμε την ενέργεια, την πράξη κάποιου...Είσαι και ο ~! || βασικός!!
Δηλ μπορούμε να πουμε οτι με την φραση "αυτη είναι η πρωτη ανασταση" επιδοκιμάζονται αυτοί που εζησαν μετα του Χριστού επιδοκιμάζονται οι ζωντες μετα του Χριστού από άποψη ποιότητας, αξίας ητοι οι καλύτεροι ,οι εκλεκτοί επειδη ακριβως εζησαν μετα του Χριστού μια αγια βιωση επι της γης ητοι περπατησαν εν καινοτητι αγιας ζωης ...σαν τον απ Παυλο που ελεγε ο Χριστός ζει εν εμοί ητοι ζω μετα του Χριστού τον επίγειο βιο μου!
Στην προς Εφεσ. κεφ 2:5-6 διαβάζουμε
"καὶ ὄντας ἡμᾶς νεκροὺς τοῖς παραπτώμασι συνεζωοποίησε τῷ Χριστῷ· χάριτί ἐστε σεσωσμένοι·καὶ συνήγειρε καὶ συνεκάθισεν ἐν τοῖς ἐπουρανίοις ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ,"
Βλεπουμε οτι ο απ Παυλος προς Εφεσίους αναφερεται οπως ο απ Ιωαννης και ομιλει βεβαιως για τωρινη-σημερινη ανασταση πνευματική ,αυτό σημαινει ζωοποιηση και εγερση και γι αυτό λέγει συνεζωοποιηθηκαμε και συνεγερθηκαμε ακριβως για να δειχθει ακριβως οτι αυτά συμβαινουν στη τωρινη ζωή μας οταν βεβαιως ζουμε μετα του Χριστού !
Και τούτο επειδή Σημερα γινεται η ζωοποίηση των θνητων-επίγειων σωματων των πιστευοντων-υπακουόντων στην Διδαχή της Αληθειας του Χριστού!
Απαραιτητα λοιπον πρέπει πρωτα ητοι Σημερα να λαβουμε πνευμα ζωοποιησης Χριστού και αυτό να το διατηρησουμε σε ολο τον επιγειο βιο μας -(μεχρι θανατου πιστοί) και αυτό απαραιτητα επειδή μονο δια του πνευματος μπορούμε να θανατωνουμε τα εργα της σαρκός και ετσι να ειμαστε εν Χριστω -Κυριω ζωντες!
Συμπέρασμα εδω στο κ΄ κεφ. της Αποκάλυψης ο απ Ιωαννης δεν ομιλει για την εσχατη-μελλοντική-τελευταια ανάσταση εκ νεκρων που θα γίνει οταν ελθει ο Χριστός στην δευτερη ελευσή Του! αλλά ομιλει περι της πρωτης αναστασης του πνευματος των ανθρωπων , αυτης δηλ. που προηγειται και που ειναι η βασική για να προκύψει η εσχατη!