ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ ι΄/10,10-15
10 Ο Πετρος είδε σε έκσταση ένα όραμα. ...θεωρεῖ τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγμένον καὶ καταβαῖνον ἐπ᾿ αὐτὸν σκεῦός τι ὡς ὀθόνην(σινδόνα) μεγάλη, τέσσαρες ακρες δεδεμένον καὶ καθιέμενον ἐπὶ τῆς γῆς, 12Μέσα σ’ αυτό υπήρχαν όλα τα τετράποδα της γης, τα θηρία, τα ερπετά και τα πουλιά του ουρανού. 13 Μια φωνή τότε του είπε: «Σήκω, Πέτρο, σφάξε και φάγε». 14 Ο Πέτρος όμως απάντησε: «Ποτέ, Κύριε! Αφού ποτέ στη ζωή μου δεν έφαγα κάτι απαγορευμένο ή ακάθαρτο». 15 Η φωνή τού μίλησε για δεύτερη φορά: «Αυτά που ο Θεός καθάρισε, εσύ μην τα θεωρείς ακάθαρτα"
Εδώ πρέπει να δουμε αυτο το μεγα σεντόνι τι περιλαμβανει... προσεχουμε οτι οσα υπάρχουν μεσα εχουν συλλεχθει απο τον Θεό και ειναι θηρία ,ζωα παντος ειδους ,ερπετα .πτηνα κλπ τα οποια δεν ειναι νεκρά,ουτε ειναι αγρια να δαγκωνουν το ενα το αλλο αλλά απο ζωα ακάθαρτα εχει αλλάξει η φυση σε ζωα καθαρά τα οποια ο Θεός εχει καθαρίσει-αγιάσει και πλεον είναι άγια ητοι ημερα ,ειρηνικά τα οποια συνυπάρχουν εν ειρηνη και αρμονία!
Με καρδιά νοήμονα ο απ Πετρος καταλαβαινει αμεσα το νοημα του οράματος... οτι ο Θεός συλλέγει -συναριθμει και συναθροίζει εις ενα Συνολο , όσους ανθρωπους εκ πασης φυλης και εθνους προσερχονται για να αλλαχθει η παλιά πονηρή φυση τους και να γινει μια νεα , καθαρή-αγια και ειρηνική φυση ...Γνωρίζουμε βεβαιως απο τις Γραφές οτι ανευ χυσεως αιματος δεν καθαρίζονται οι αμαρτίες μας και βεβαιως ο Θεό για να προκύψει καθαρισμός των αμαρτιώ μας θυσίασε τον Υιό Του ,το προ καταβολής κόσμου εσφαγμενο Αρνιον ωστε να γινουμε νεα κτισματα εν Χριστω αγιασμενα !
Σημαντικό να γνωρίζουμε οτι το ρ. "λέγω" λεξικογραφικά η πρωτη σημασια του ειναι ΣΥΛΛΕΓΩ /ΕΠΙΛΕΓΩ και ακολουθως
ΑΡΙΘΜΩ, ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΩ ή
ΑΠΑΡΙΘΜΩ, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ, ΔΙΗΓΟΥΜΑΙ ...ΣΤΗ ΔΕ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ σημαινει 1. ΣΥΛΛΕΓΟΜΑΙ, ΕΠΙΛΕΓΟΜΑΙ 2. ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΟΜΑΙ, ΑΠΑΡΙΘΜΟΥΜΑΙ
Εχει επίσης σημασία ιδιαιτερη να δούμε οτι το ρημα ευλογω
είναι απο το ΕΥ+ΛΕΓΩ και η μετοχή ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ σημαινει κυριολεκτικά αυτός που εχει συλλεχθει ή που εχει απαριθμηθεί ή και εκλεχθει απο τον Θεό!
Συμπερασμα στο μεγα σινδόνι παραστατικοποιούνται οι ευλογημενοι -συλλεγμενοι -συναριθμημένοι ,ολοι οι λυτρωμενοι οι οποιοι εχουν καθαρισθοί -λυτρωθει με το χυθεν υπερ αυτων Αιμα του Κυριου τους Ιησού Χριστού !
Και εδώ είναι αναγκη να επισημαινουμε ποιό είναι το κυριαρχο χαρακτηριστικό των ηρεμων πρωην "θηρίων" που ζουν ειρηνικώς ,που δεν αντιλέγουν,ουτε κακοποιούν αλλά συνομιλουν ομοφρονως και αγαθοποιούν καθως εχουν την ιδια γλωσσα του πνευματος του Θεού εντός της νεας τους φυσεως !
Ευλογημενοι του Θεού ειναι οι ευτυχισμενοι καθως είναι εκ του ρ. "ευ +τυγχανω" που σημαινει πετυχαινω τον στοχο μου ητοι δεν αστοχώ -δεν αμαρτάνω ! και στον προφ Ησαϊα γ:8 διαβαζουμε οτι "ο ευτυχισμενος ειναι ο δίκαιος"!
Και βεβαιως οι λυτρωμενοι του Θεού ειναι οι δικαιοι εξ υπακοής πίστεως ανυποκρίτου οι οποιοι συγκατοικουν εν ειρηνη και ομοφροσύνη κατα τον επίγειο βιο τους σ ενα αγιο ορος που ονομάζεται Σιων , που ειναι η πόλη η αγια ,η Νεα Ιερουσαλήμ η οποία Σημερα κτιζεται-οικοδομειται με πολύτιμους ζωντες λιθους....Σημερον εν τω παροντι βιω και οχι σε καποιο μελλοντα χρόνο καθιστανται αγιοι και καθαροί η προτερον αγριοι και ακαθαρτοι ...καθόσον γεγραμμενο "Σημερον ειναι ημερα Σωτηρίας" και οχι καποιο Αυριο.
σχετικά με το παραπανω διαβαζουμε στον Ησαϊα λε' 9 "Λεων δεν θέλει εἰσθαι ἐκεῖ, καὶ θηρίον ἁρπακτικὸν δὲν θέλει ἀναβῆ ἐκεῖ· δὲν θέλει εὑρεθῆ ἐκεῖ· ἀλλὰ οἱ λελυτρωμένοι θέλουσι περιπατεῖ ἐκεῖ.και οι λελυτρωμένοι τοῦ Κυρίου θέλουσιν ἐπιστρέψει,καὶ ἐλθεῖ ἐν ἀλαλαγμῷ εἰς τὴν Σιών "!
επίσης στον Ησαία κεφ 11 διαβαζουμε περι ζωων ειρηνικών που δεν κακοποιούν !!!βλ. εδ 6-12
"Και ο λύκος θέλει συγκατοικεί μετά του αρνίου, και λεοπάρδαλις θέλει αναπαύεσθαι μετά του εριφίου· και ο μόσχος και ο σκύμνος και τα σιτευτά ομού, και μικρόν παιδίον θέλει οδηγεί αυτά.
Και η δάμαλις και η άρκτος θέλουσι συμβόσκεσθαι, τα τέκνα αυτών θέλουσιν αναπαύεσθαι ομού, και ο λέων θέλει τρώγει άχυρον καθώς ο βους.
Και το θηλάζον παιδίον θέλει παίζει εις την τρύπαν της ασπίδος, και το απογεγαλακτισμένον παιδίον θέλει βάλλει την χείρα αυτού εις την φωλεάν του βασιλίσκου.
Δεν θέλουσι κακοποιεί ουδέ φθείρει εν όλω τω αγίω μου όρει· διότι η γη θέλει είσθαι πλήρης της γνώσεως του Κυρίου, καθώς τα ύδατα σκεπάζουσι την θάλασσαν.
Και εν εκείνη τη ημέρα προς την ρίζαν του Ιεσσαί, ήτις θέλει ίστασθαι σημαία των λαών, προς αυτόν θέλουσι προστρέξει τα έθνη, και η ανάπαυσις αυτού θέλει είσθαι δόξα...
Και θέλει υψώσει σημαίαν εις τα έθνη, και θέλει συνάξει τους απερριμμένους του Ισραήλ και συναθροίσει τους διεσκορπισμένους του Ιούδα από των τεσσάρων γωνιών της γης"
Ετσι στις πραξεις 10 εδ 34-48 ο απ Πετρος διακηρυσσει με πασαν σαφηνεια "οτι ο Θεός δεν ειναι προσωπολήπτης, αλλ εν παντι εθνει οστις φοβειται αυτόν και εργαζεται δικαιοσύνη ειναι δεκτός εις Αυτόν."
ακολουθως ο Πετρος κηρυττει προς τον Κορνηλιο και τους οικειους του και συμβαινει το ακολουθο θαυμαστό γεγονός Ἔτι λαλοῦντος τοῦ Πέτρου τὰ ῥήματα ταῦτα ἐπέπεσε τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἐπὶ πάντας τοὺς ἀκούοντας τὸν λόγον.
καὶ ἐξέστησαν οἱ ἐκ περιτομῆς πιστοὶ ὅσοι συνῆλθαν τῷ Πέτρῳ, ὅτι καὶ ἐπὶ τὰ ἔθνη ἡ δωρεὰ τοῦ ἁγίου πνεύματος ἐκκέχυται·
46ἤκουον γὰρ αὐτῶν λαλούντων γλώσσαις καὶ μεγαλυνόντων τὸν θεόν. τότε ἀπεκρίθη Πέτρος· 47μήτι τὸ ὕδωρ δύναται κωλῦσαί τις τοῦ μὴ βαπτισθῆναι τούτους, οἵτινες τὸ πνεῦμα τὸ ἅγιον ἔλαβον ὡς καὶ ἡμεῖς;
48προσέταξεν δὲ αὐτοὺς ἐν τῷ ὀνόματι Ἰησοῦ Χριστοῦ βαπτισθῆναι.
Παρατηρούμε οτι το πνευμα του Θεού διδεται στους ακουοντας και δεχομενους τον αποστολικό λόγο του Πέτρου! Και μετα ο απ.Πετρος προσεταξεν να βαπτισθούν στο ονομα του Χριστού, οι πνευματικοί πλεον ανθρωποι. Το βαπτισμα εν υδατι πάντοτε ακολουθει,και βεβαια αποτελει θεληματική συνειδητή πράξη του πιστού ανθρωπου αρα δεν ισχύει ο νηπιοβαπτισμός ...,
Το βαπτισμα εν υδατι γινεται πάντοτε στο ονομα του Χριστού αφου ο ανθρωπος πιστεψει και αποδεχθει την υπερ αυτού θυσία του Χριστού και εννοησει πληρως οτι ο Υιός του Θεού πεθανε για τις αμαρτιες του και ανεστη για την δικαιωση του .